Villkor
Kirjosarvis nätbutik (2962018-2, Mossdalsvägen 38, 25700 KIMITO, 0400879182, info@kirjosarvi.fi ) säljer produkter till myndiga privatpersoner i Finland. Alla priser innehåller 24%moms. Kirjosarvi förbehåller rätten att ändra priser och försändelsekostnader. Kunden väntas ha bekantat sig med, samt bundit sig vid de aktuella villkoren innan beställning.
Att beställa
Produkterna beställs via nätbutiken genom att lägga dem i varukorgen och genomföra köpaktionen med önskat betalningssätt. Du får inte göra en beställning med någon annans namn eller övrig information. All kundinformation behandlas konfidentiellt, information som getts vid beställning används endast för att fullborda beställningen samt för att lösa problem i samband med beställningen om inget annat nämns. Du är ansvarig för att ditt registrerade konto används enbart av dig, ge inte ut kontoinformation åt någon och om du misstänker missbruk av kontot bör du meddela Kirjosarvi genast.
Vi förbehåller rätten att annullera en beställning om och när vi anser det nödvändigt.
Betalning
Betalningen sker via Klarna Checkout. Klarna Checkout erbjuder följande betalningssätt:
-Betala nu (Pay Now) - Du kan betala i samband med köpet via nätbank eller med kort.
-Betala senare (Pay Later) - Du kan välja räkning med 14dagars betalningstid
-Betala i delar (Slice It) - Du kan också välja att betala med kredit, uppdelat i rater
Du hittat Klarna Checkouts villkor för betalning med kredit på adressen https://www.klarna.com/fi/ehdot/ (fi och sve)
Beställnings- och betalningsbekräftelse
Efter att du fullbordat beställningen får du beställningsbekräftelsen per e-post. All bekräftelse och meddelanden angående din beställning kräver att du gett din e-postadress vid beställningstillfället.
Leverans och -kostnader
I samband med köpet kan du kontrollera valda leveransätt och -kostnader. Din beställning skickas via Posti med försändelsekod. För tillfället skickas beställningarna som postpaket eller hemleverans. Postpaketet skickas till valda utläminingsställe, observera att Klarna Checkouts villkor kräver att varorna skickas till det av fraktbolagets utlämningsställen som ligger närmast den godkända leveransadressen eller inom ett område av 10 km från den godkända leveransadressen.
OBS! Om du inte hämtar ut försändelsen och paketet returneras till sändaren tillkommer kostnader som täcker returneringen. Kom ihåg att posten förvarar paketen i högst 7 dagar.
Leverans
Leveranstiderna i Finland är, beroende på beställningen och valda leveranssätt, ungefär 3-6 dagar. Om en specifik produkt har annan leveranstid meddelas detta i produktens beskrivning. Vi svarar inte för förseningar och andra olägenheter orsakade av någon form av force majeure. Undantag i leveranstiderna meddelas på Kirjosarvis framsida. Under säsongstider, som jul, bör du förbereda dig på längre leveranstider på grund av rusning inom postväsendet och överfyllda automater.
Om problem uppstår
Om paketet försvunnit eller innehållet skadats under leveransen, eller produkten inte motsvarar din beställning bör du meddela om felet skriftligt till tidigare nämnda e-post eller adress inom 14 dagar. Om paketet skadats eller försvunnit under leverans (Posti) bör problemet rapporteras till Posti så fort som möjligt och vid behov en reklamation göras. Möjliga tvister löses i första hand genom diskussion, vid behov kontaktas konsumentskyddet eller motsvarande instanser beroende på tvistens art.
Kundbetjäning
Om du möter problem vid beställning eller leverans, vänligen kontakta kundservicen så hjälper vi så fort som möjligt, vänligen se kontakt-sidan för närmare information om hur du kan kontakta kundtjänsten.